donderdag 19 maart 2009

Avond 8: " Geneest God vandaag de dag nog? " (deel 1)

Zo het is nu 0.07 uur en ik ben net terug van de alpha-avond. Het lijkt wel of het steeds later wordt…. Dat wordt nog leuk volgende week, want dan gaan we op alpha-weekend!! Maar zover is het nog niet, eerst vanavond dat als thema heeft “ Geneest God vandaag de dag nog?”. Zoals iedere alpha-avond starten we met en gezamenlijke maaltijd. Ik neem dit keer gewoon willekeurig plaats (dit keer aan de achterste tafel) en bevind mij in gezelschap van A. (je weet wel, degene die zelf lantaarnpalen kan laten omvallen) , R. (de huisfotograaf), J. (de combo-zangeres), M. (de AH-interviewster), B. (de aanstaande bruid), T. (mede-leidster van mijn groepje), R. (de aanstaande bruidegom) en M. (mijn msn-maatje). Na een korte inleiding en gebed van de voorganger moet ik constateren dat we E. mogen feliciteren vandaag, want voor de eerste keer in 8 avonden mag hij en zijn tafel als eerste opscheppen!! Het eten voor deze avond (macaroni) is gemaakt door de 010-er van de gemeente, te weten H. B. uit D. Echt heerlijke macaroni was het en volgens mij had ie zoveel gemaakt dat we wel drie dagen macaroni konden blijven eten. Dank je wel H. en ook leuk om te vermelden is dat H. naast het eten ook drie bosjes rozen heeft afgegeven, met een roos voor iedere cursist. Als toetje hadden we ijstaart met slagroom en chocolade-saus….en o,ja ik moet even vermelden en een pluim geven aan de voorganger die het ijs verdeelde… hij had voor mij een wat groter stuk afgesneden…dank je C. , wist je soms dat ik de voorgaande drie dagen extra was wezen sporten op de sportschool??
Na het opruimen, opbouwen en afwassen was het tijd voor een korte bespreking over het komende weekendje weg met z’n allen. We kregen een korte uitleg over het programma, de route en er is afgesproken wie de boodschappen voor zijn rekening (en uiteindelijk ons aller rekening) neemt. Daarna de samenzang en ik moet toegeven dat het deze avond wat chaotischer klonk, dan de andere avonden….maar uiteindelijk kwam het bij het derde nummer toch nog goed.

Dan het thema en het theorie-gedeelte…. En hiermee dacht ik vanochtend het minste tijd aan te hoeven besteden vanavond met het schrijven van mijn blog, want ik had vanmorgen netjes al een ruwe versie gemaakt van het theorie-gedeelte met behulp van mijn boek, maar….. C. deed het theorie-gedeelte en ja, hoor…. Hij houdt een lang verhaal over genezing, een hoop anekdotes erin, maar het loopt helemaal niet gelijk met het verhaal uit het boek en dus ook niet met mijn ruwe-versie die al op mijn harde schijf stond. Kon ik nog als een gek gaan pennen en de theoretische analyse van C. over dit onderwerp hier gaan schrijven….zucht… tja ook wel weer eigen schuld….hoe ging dat spreekwoord ook alweer…Hoogmoed komt….maar ik ga mijn ruwe versie na dit verslag wel even online zetten hoor!!

Ik kijk nu in mijn boekje en ik het kris-kras allerlei steekwoorden en verwijzingen naar Bijbelteksten er staan, ik ga maar eens proberen hier enige lijn in te krijgen. Als we het hebben over genezing, dan denk je automatisch ook gelijk aan gezondheid. Gezondheid wordt door vele mensen als het hoogste goed ervaren in de maatschappij. Er kan van alles fout gaan in een mensenleven, als we maar gezond zijn wordt er vaak gezegd. Zowel in de Bijbel als in de kerkgeschiedenis door de eeuwen heen heeft God/Jezus vele genezingen verricht, echter we moeten goed beseffen dat ook vele niet genezen werden. Om dit te verduidelijken, de Bijbel spreekt over ongeveer 39 wondere die door God zijn verricht, waarvan er 17 gaan over genezingen. 17, terwijl er natuurlijk veel en veel meer zieken waren in die tijd. Genezingen moeten worden gezien als echte uitzonderingen. Waarom zo weinig? Het antwoord hier ligt in het feit dat Jezus niet geneest om de cellen te genezen, maar het gaat om zielen die genezen worden. De reden dat er soms bij uitzondering echt iemand geneest (lichamelijk) is dat God ons op dat moment wil laten zien hoe Hij het bedoeld had. Vroeger hadden de mensen ook twee opvattingen die pertinent onjuist waren. Men zei wel eens over een zieke:” Zo heeft God dat gewild” en men dacht dat mensen ziek waren omdat ze zondig waren ( zonde leidt tot ziekte), maar dit is niet juist. God wil geen ziekte, maar hij wil herstel. Hij wil dat bij iedere genezing iets zichtbaar wordt van God. Een mooi stukje om te lezen is Matteüs 8:1-4 , waarbij ook benadrukt wordt dat de aandacht naar binnen wordt gericht ( het hoeft allemaal niet breed uitgemeten te worden). Ook vandaag de dag vinden er nog genezingen plaats. Vaak zien we bij de start van een kerk/geloofsgemeenschap dat dit gepaard gaat met vele wonderen/genezingen, echter blijf beseffen dat het een uitzondering is, een teken van God. Als we bidden voor genezing geven we de ziekte/het probleem over aan God en we leggen ook de wil bij Hem neer door te vragen “ als u het wilt” .

In het vervolg van het verhaal van C. komen de malafide praktijken van diverse genezers heden ten dage ter sprake. De vraag of iets juist of niet juist is, kan als volgt beantwoord worden:

1. Wanneer God geneest, dan is deze genezing volledig en je hoeft er geen prijs voor te betalen (letterlijk en figuurlijk).

2. Wanneer God geneest, dan gebeurt dit nooit tegen de wil van de patiënt in of door middel van uitschakeling van zijn/haar wil.

3. God/Jezus krijgt de eer.

Wanneer je in een situatie terecht komt en er wordt aan alle drie deze punten voldaan, dan zit het wel goed, echter als aan 1 van deze drie puntenniet wordt voldaan, dan is het zaak om heel vlug weg te gaan, want dan is het niet God/Jezus, maar zijn tegenstander.
Eindconclusie van het verhaal van C. is dat hij volmondig JA zegt op de vraag of God vandaag de dag nog geneest, echter besef dat het een uitzondering is. Ellende, pijn verdriet lijken voor ons mensen zo gewoon, echter dit is nooit de bedoeling van God. Af en toe laat hij door een genezing zien hoe hij het wel bedoeld had en bedenk uiteindelijk dat genezing van het lichaam altijd tijdelijk is, maar redding van de ziel is voor eeuwig.

We gaan uiteen in de kleine groepjes om verder te praten over dit thema. We praten kort na over wat net gezegd is en er wordt naar onze meningen gevraagd over dit onderwerp. Hoe vonden we het verhaal? Denk je zelf wel eens na over genezing en zo ja hoe? Persoonlijk vind ik het een lastig onderwerp, omdat het een beetje voor mij voelt als “ ver van mijn bed”. Ik lees de verhalen over genezing in de Bijbel, ik geloof ook daarin en ook als ik verhalen van andere mensen hoor over genezingen die hebben plaatsgevonden (er wordt in ons groepje o.a. gesproken over genezing van iemand die een herseninfarct heeft gehad en iemand die genezen is van kanker), echter de woorden zoals C. ze sprak en ook in de Bijbel staan, namelijk : “ Ik geloof, kom mij ongeloof te hulp” zijn voor mi wel van toepassing. Misschien ook wel omdat ik niet echt een genezing van dichtbij heb mogen meemaken. Voor de rest wordt er ook nog gevraagd of er voor iedereen gebeden wordt (ook voor jezelf), zonder dat je het weet? Het antwoord naar mijn mening is ja, als ik naar mijzelf kijk voor hoeveel mensen ik bid elke dag , dan zitten er daar mensen bij aan wie ik dit kenbaar heb gemaakt, maar ook veel mensen die het niet weten. Een andere vraag die onvermijdelijk is bij dit thema en waarop we ook geen duidelijk antwoord kunnen geven is die van “ waarom wordt de een wel genezen en de ander niet?”. Omdat de tijd wat beperkt is vanavond (door of de lang uitleg van J. inzake het weekendje of dankzij de zeer interessante inleiding van C. over dit thema, wordt er gevraagd of er nog punten zijn waarvoor je wilt dat er gebeden wordt door de groep, over dingen/zaken in jezelf, je karakter. IN eerste instantie kan ik niks anders bedenken dan het gebedspunt van de afgelopen weken, echter als J. uit mijn groepje wat verteld, gaat er een golf van herkenning door mij heen. Het is namelijk een slechte eigenschap van mij dat als iets niet loopt zoals ik het van te voren gepland had, ik ontzettend koppig/sjagerijnig hiervan kan worden en ik niet te genieten ben, ik er geen zin in heb, de kont tegen de krib aangooi etc.etc. Ik stel voor aan de groep of ze willen bidden dat deze karaktereigenschap bij mij mag verdwijnen. We sluiten af met een rondje gebedspunten voor de mensen uit het kleine groepje en gaan terug naar de gezamenlijke ruimte. We zingen nog twee liederen en sluiten af met gebed. Het nababbelen duurt tot ruim half twaalf deze keer, inmiddels is het hier op mijn klokje 1.10 uur, de hoogste tijd om maar eens te gaan slapen.



Maicel

1 opmerking:

  1. Mijn leven is mooi dankzij jou, Mein Helfer. Heer Jezus in mijn leven als een kaarslicht in de duisternis. Je liet me de betekenis van geloof zien met je woorden. Ik weet dat zelfs toen ik de hele dag huilde nadenkend over hoe te herstellen, je niet sliep, je was me dierbaar. Ik nam contact op met het kruidencentrum Dr. Itua, die in West-Afrika woonde. Een vriend van mij hier in Hamburg komt ook uit Afrika. Ze vertelde me over Afrikaanse kruiden, maar ik was nerveus. Ik ben erg bang als het gaat om Afrika omdat ik veel vreselijke dingen over hen heb gehoord vanwege mijn christendom. god voor richting, neem een ​​moedige stap en neem contact met hem op in de e-mail en ga dan naar WhatsApp, hij vroeg of ik voor behandeling kon komen of ik wilde een levering, ik zei hem dat ik hem wilde weten Ik koop een ticket in 2 manieren om naar Afrika te gaan Om Dr. Itua te ontmoeten, ging ik daar heen en ik was sprakeloos van de mensen die ik daar zag. Patent, zieke mensen. Itua is een god die naar de wereld is gestuurd, ik heb mijn voorganger verteld over wat ik aan het doen ben, dominee Bill Scheer. We hebben een echte strijd prachtig met Spirit en Flesh. Aanbidding diezelfde avond. Hij bad voor me en vroeg me om te leiden. Ik bracht 2 weken en 2 dagen door in Afrika bij Dr. Itua Herbal Home. Na de behandeling vroeg hij me om zijn verpleegster te ontmoeten voor de HIV-test toen ik het deed. Het was negatief, ik vroeg mijn vriend om me naar een ander nabijgelegen ziekenhuis te brengen toen ik aankwam, het was negatief. Ik was overweldigd door het resultaat, maar gelukkig vanbinnen. We gingen met Dr. Itua, ik dank hem maar ik leg uit dat ik niet genoeg heb om hem mijn waardering te tonen, dat hij mijn situatie begrijpt, maar ik beloof dat hij zal getuigen over zijn goede werk. Goddank voor mijn lieve vriendin, Emma, ​​ik weet dat ik dit nu zou kunnen lezen, ik wil je bedanken. En veel dank aan Dr. Itua Herbal Center. Hij gaf me zijn kalender die ik in mijn huis op mijn muur legde. Dr. Itua kan ook de volgende ziekten genezen ... Kanker, HIV, Herpes, Hepatitis B, Inflammatoire Lever, Diabetis, Blaaskanker, Darmkanker, Borstkanker, Nierkanker, Leukemie, Lun, Fribroid, Onvruchtbaarheid, Ziekte van Parkinson, Inflammatory darmziekte, fibromyalgie, herstel je ex. U kunt contact met hem opnemen per e-mail of whatsapp, @ .. drituaherbalcenter@gmail.com, telefoonnummer ... + 2348149277967 .. Hij is een goede dokter, praat vriendelijk met hem. Ik weet zeker dat hij ook naar je zal luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen